Usługa teleopieki skierowana jest do osób starszych, samotnych, schorowanych, o małym stopniu samodzielności. Umożliwia całodobowe wzywanie pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia lub bezpieczeństwa.
Osoby objęte usługą teleopieki domowej zostają wyposażone w specjalny aparat telefoniczny oraz niewielki nadajnik w formie bransoletki lub wisiorka. Jeśli źle się poczują, przewrócą lub będą chciały wezwać pomoc, mogą nacisnąć czerwony przycisk w nadajniku, a urządzenie to wyśle sygnał alarmowy do Centrum Operacyjno - Alarmowego. Centrum podejmie stosowną interwencję - nawiąże kontakt z osobą wzywającą pomocy, ustali przyczynę, powiadomi kolejno sąsiadów oraz bliskich celem sprawdzenia sytuacji na miejscu i zweryfikuje czy wizyta kontrolna u podopiecznego została zrealizowana, a w przypadku braku kontaktu głosowego - wezwie odpowiednie służby: pogotowie ratunkowe, straż pożarną, policję.
Podkreślić należy, iż operator Centrum Operacyjno - Alarmowego będzie dysponował szczegółowymi danymi o osobie, która wzywa pomocy, np. kontakt do bliskich, dane o stanie zdrowia, przyjmowanych lekach i miejscu ich przechowywania, najkrótsza droga dojazdowa do miejsca zamieszkania itp.
Mieszkańcy Gminy Potęgowo nie ponoszą opłat za korzystanie z systemu. Koszty usługi teleopieki związane z miesięczną opłatą dostępową oraz zakupem urządzeń ponosi gmina.
Szczegółowych informacji udzielają pracownicy socjalni Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Potęgowie pod numerem telefonu 59/8115114 lub osobiście w siedzibie Ośrodka, przy ul. Szkolnej 2, 76-230 Potęgowo, pok. nr 13.