W dniu 08.07.2021 r. Uczestnicy Klubu Seniora powołanego w ramach Projektu „Srebrna Sieć II” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 uczestniczyli w wycieczce do kręgielni. Podczas spotkania zapewniono poczęstunek i wyśmienitą zabawę dla seniorów.
W dniu 06.07.2021 r. w Gminnym Ośrodku Kultury w Potęgowie odbyły się warsztaty informatyczne dla Uczestników Klubu Seniora powołanego w ramach Projektu „Srebrna Sieć II” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa 6 Działanie 6.2 Usługi społeczne, Poddziałanie 6.2.2. Rozwój Usług Społecznych.
Pani Iwona Górska przedstawiła korzyści wynikające z posiadania konta na Facebooku i aplikacji Messenger. Pomogła zainstalować konta na smartfony Uczestników. Zostało założone konto Klubu Seniora oraz utworzona grupa na Messenger. Prowadząca warsztaty przedstawiła korzyści płynące z posiadania profilu zaufanego, udzieliła też szczegółowych informacji jak uzyskać login i hasło do profilu zaufanego.
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Potęgowie ogłasza konkurs na stanowisko asystenta rodziny (na zastępstwo)
Więcej informacji w załączniku.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Potęgowie informuje, iż w dniu 22.07.2021 r. od godz. 10.00 do 12.00 dyżur przy zakładaniu profilu PUE i pomoc przy składaniu wniosków 300+ pełnić będą pracownicy ZUS w Urzędzie Gminy w Potęgowie, ul. Kościuszki 5 (sala narad).
Od 1 lipca do 30 listopada można składać wnioski o świadczenie z rządowego programu Dobry Start (tzw. 300 plus). Od tego roku przyznawaniem i wypłatą tych świadczeń zajmuje się ZUS. Wnioski można złożyć wyłącznie elektronicznie – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Świadczenia trafią wyłącznie na rachunki bankowe.
W ramach programu Dobry Start rodzice i opiekunowie dzieci mogą otrzymać jednorazowe wsparcie w wysokości 300 zł na zakup podręczników i artykułów szkolnych.
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada wyłącznie online:
- przez serwisy bankowości elektronicznej tych banków, które udostępniły taką możliwość,
- na portalu PUE ZUS,
- na portalu Emp@tia.
Od 1 lipca 2021 r. obsługą wniosków, przyznawaniem i wypłatą świadczeń zajmuje się ZUS. Dlatego wszystkie informacje o złożonym wniosku i świadczeniu będą dostępne na portalu PUE ZUS. Osoby, które nie mają jeszcze swojego profilu na PUE ZUS, mogą go założyć samodzielnie przez internet lub z pomocą pracownika ZUS - w naszej placówce, podczas e-wizyty, w czasie naszego dyżuru w innej instytucji.
ZUS wypłaci pieniądze tylko na konto bankowe wskazane we wniosku. Wypłata będzie realizowana:
- do 30 września 2021 r. – na podstawie wniosków złożonych do końca sierpnia,
- w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku – na podstawie wniosków składanych od września.
Aby ułatwić wypełnianie i składanie wniosku o świadczenie z programu Dobry Start przez rodziców, opiekunów prawnych oraz osoby sprawujące pieczę nad dzieckiem, na PUE ZUS udostępniliśmy intuicyjny kreator wniosków. Kreator krok po kroku prowadzi wypełniającego wniosek przez proces uzupełniania wymaganych danych i informacji.
Każda osoba, która będzie potrzebowała wsparcia w złożeniu wniosku o świadczenie z programu Dobry Start może liczyć na pracowników ZUS. Pomoc można uzyskać:
- na specjalnej infolinii pod numerem 22 290 22 02 w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 8.00 –15.00
- w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl,
- we wszystkich placówkach ZUS oraz podczas e-wizyty w ZUS,
- w trakcie dyżurów pracowników ZUS w siedzibach urzędów miasta, gminy, Poczty Polskiej i KRUS (informacje o dyżurach dostępne na www.zus.pl).
Więcej informacji na www.zus.pl