To jeden z tych dni...Siedzisz na łóżku i zastanawiasz się, czy w ogóle wstać. Nie myślisz, czy w ogóle masz na to ochotę. Od dawna jej nie masz...Nie wiesz, co ze sobą zrobić...Pustka w głowie potęguje uczucie samotności i izolacji od bliskich…
Nie rozumiesz innych i oni nie rozumieją Ciebie. Myślisz sobie “Co nie tak ze mną? Czy tak będzie już zawsze?”.
“Czemu oni tak dziwnie na mnie patrzą? Nie mogę znieść ich spojrzeń. Chcę stąd uciec”.
Czujesz się jak w martwym punkcie…
No właśnie. W punkcie…
Badania* pokazują, że średnio 1 na 3 osoby doświadcza w Polsce kryzysu psychicznego lub choroby psychicznej. To może być każdy z nas... Również twój sąsiad, sąsiadka lub ktoś z twoich bliskich. Doświadczenie kryzysu bądź choroby można przeżywać na różne sposoby, ale ważne by nie pozostać w przeżywaniu samemu…
Dla osób z Pomorza, które doświadczają kryzysu, choroby psychicznej, dla ich rodzin i bliskich dyżurujemy pod specjalnym telefonem przy Stowarzyszeniu Na Drodze Ekspresji.
“W sam Punkt”- celuj do nas po wsparcie i informacje!
Usłyszysz nas pod telefonem w każdy roboczy dzień tygodnia!
Konsultanci/konsultantki “W sam Punkt” pozostają do Waszej dyspozycji przez 5 dni w tygodniu pod numerem telefonu: +48 572 685 422
Możesz nas usłyszeć w poniższe dni i godziny:
Poniedziałek: 17-19
Wtorek: 17- 19
Środa :10-13
Czwartek 10-13
Piątek 17-19
Jesteśmy dostępni pod telefonem o tych różnych porach, by trafić w Twoją gotowość i chęć, aby z nami porozmawiać. Kontakt jest wyłącznie telefoniczny.
Za cel działalności “W sam Punkt” obraliśmy sobie udzielanie informacji i dopasowanie adekwatnej oferty wsparcia do problemów i potrzeb osób i rodzin w tematyce zdrowia psychicznego. Proponowana przez nas oferta pomocy jest bezpłatna.
Porady i informacje telefoniczne prowadzone są przez „asystentów zdrowienia”, czyli osoby z doświadczeniem choroby i psychologów, a sam punkt jest częścią większego projektu o nazwie “„50 decybeli - edukacja i samopomoc w zakresie zdrowia psychicznego” współfinansowanego ze środków Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Działania projektu będziemy Wam regularnie przybliżać na naszej stronie oraz fanpage’u! Śledźcie nas koniecznie!
*Badanie epidemiologiczne zaburzeń psychicznych, ilustrujące skalę zaburzeń psychicznych w Polsce w 2020: EZOP przeprowadzone zgodnie z metodologią Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) we współpracy z Konsorcjum World Mental Health (WMH).
https://ezop.edu.pl › publikacje
W dniu 15 czerwca 2021r. Rada Ministrów przyjęła nowe rozporządzenie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej zmieniające zasady naboru wniosków do programu „Dobry Start” na rok szkolny 2021/2022. Składanie wniosków będzie odbywać się tylko w formie elektronicznej. Przyznawaniem i wypłatą świadczeń zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wypłata świadczenia będzie się odbywać w formie bezgotówkowej, na wskazany numer rachunku bankowego.
Wnioski można składać od 1 lipca wyłącznie online:
przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia
przez bankowość elektroniczną
przez portal PUE ZUS.
Wnioski należy składać do 30 listopada.
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Potęgowie ogłasza nabór na stanowisko asystenta rodziny (na zastępstwo)
Więcej informacji w załączniku.
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Potęgowie ogłasza nabór na stanowisko asystenta rodziny (na zastępstwo)
Więcej informacji w załączniku.
Karta Dużej Rodziny w aplikacji mObywatel
W dniu 25 maja 2021 r. ogłoszona została ustawa z dnia 15 kwietnia 2021r.
o zmianie ustawy o Karcie Dużej Rodziny, ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (poz. 952).
W momencie wejścia w życie nowelizacji (14 dni po ogłoszeniu ustawy) wszystkie aktywne Karty Dużej Rodziny uzyskają formę elektroniczną. Oznacza to, że nie będzie już wniosków o domówienie elektronicznej formy Karty.
Każdy posiadacz aktywnej Karty (niezależnie, czy posiadał Kartę w formie tradycyjnej, elektronicznej, czy obu) – będzie mógł wyświetlić ją w aplikacji mObywatel. Rodzice i małżonkowie rodziców będą mogli wyświetlać Karty pozostałych członków rodziny (tak jak w aplikacji mKDR). Aplikacja mKDR zostanie zamknięta z końcem czerwca 2021 r.
Osoby, które nie mają dostępu do aplikacji mObywatel (np. cudzoziemcy), będą musiały pozostać przy Kartach tradycyjnych.
W terminie 7 dni od dnia ogłoszenia ustawy wójt, burmistrz lub prezydent miasta będzie miał obowiązek z urzędu i bezpłatnie przyznać Karty tradycyjne osobom, o których mowa w art. 5 pkt 2 i 3 ustawy o Karcie Dużej Rodziny, jeżeli osoby te miały przyznaną wyłącznie elektroniczną formę Karty.